Van Kaapstad naar de Victoriawatervallen

Dagje rust

Vandaag doen we rustig aan, een groot deel van de groep gaat met een boot de zee op, op zoek naar robben, zeehonden, dolfijnen en wellicht zelfs walvis. Wij doen daar niet aan mee, slapen wat uit, ontbijten uitgebreid en gaan de stad wat verkennen. We lopen langs de zeekant, kijken op de Jetty, zien een wielertocht eindigen en komen bij een parkje waar dames van de Himba-stam in traditioneel kostuum zitten. Dit is in hun geval een lendelap en de haren met modder tot dikke strengen gevlochten. Zodra deze je in het zicht krijgen proberen ze je te bewegen om wat te kopen of geld te geven voor een foto met een baby. Het is ons allemaal iets te agressief en verlaten ze. We bezoeken het plaatselijke museum, dit is echt een aanrader, een erg diverse collectie die een mooi inzicht geeft over de natuur en de historie van Swakopmund en ver daaromheen. Daarna nog wat winkels bekeken en toen lekker naar het huisje. Even wat aan het blog doen. De was is ook weer terug, deze kan allemaal weer netjes ingepakt worden, na morgen vier nachten in een tent en daarna in een lodge, daarna weer in tenten. Hopelijk hebben we in de lodge weer even tijd voor deze blog, kunnen dat echter niet beloven.

In de avond nog lekker iets gegeten en vervolgen weer naar het huisje. Voor vandaag niet veel meer te melden. Foto’s plaatsen zijn we nog niet aan toe gekomen, het ontbreekt gewoon aan tijd. Leuk voor ons, jammer voor de thuisblijvers. Het is tegen tienen, we zoeken het mandje op, morgen vertrekken we om 7:45 met de truck