Van Kaapstad naar de Victoriawatervallen

Een kasteel in de woestijn

Deze nacht was weer mooi, alleen jammer dat de wind opstak en bleef en van de muggen die kwamen toen de wind eindelijk was gaan liggen. We ruimen de slaapplek op en hebben nog tijd genoeg voor het ontbijt. We gaan een stukje lopen en de honden besluiten om mee te gaan. Er is een grote cattletruck gekomen en die laadt een deel van de schapen. Het is een typisch Afrikaans plaatje, een vlezige blanke man die toezicht houdt en te veel donkere mannen die allemaal niets of iets onduidelijks doen, maar uiteindelijk is de klus toch klaar.

Na het ontbijt even door naar Duwisib Castle, een kasteel gebouwd door een Duitse majoor voor zijn rijke Amerikaanse vrouw, de bouw nam twee jaar in beslag, wat kort is omdat bijna alle materialen en vaklieden van buiten NamibiĆ« kwamen. We rijden een stukje terug om de weg weer op te pakken. De omgeving is groen en we zien dan ook veel beesten, nieuw zijn de bergzebraā€™s, deze komen in grote groepen voor, eerst ver weg tot we ze bijna aan de rand van de weg treffen. Opeens ontstaat er opwinding in de bus: Er is een giraffe gespot. Dit is ook vrij bijzonder volgens Bazz. De reis begint dus steeds beter te worden in opzicht van dieren.

De lunch wordt genuttigd bij een waterplaats, hier zitten wij min of meer opgesloten en lopen de wilde paarden om ons heen. We rijden nog een klein stukje en zijn vervolgens in Sesriem. We zetten het tentje onder enkele van de spaarzame bomen. Als de tent staat horen we dat we bij de buren staan en dat we moeten verkassen als daar ook daadwerkelijk mensen voor komen. We hebben hier een stopcontact voor de gehele groep. Er is een klein zwembadje en een heel groot kantine gebouw met een barretje en de receptie. Dit is allemaal nieuw, er is zelfs een winkeltje. De staat investeert in de toeristen !

We bezoeken Sesriem canyon, lopen daar wat rond en dan is het alweer avond. Smakelijk eten, we hebben echt geluk met de kok, vandaag een roastbeef, aardappelen die eerst kruimig gekookt, gekruid en met bloem bestoven en daarna in olie gefrituurd zijn, wortel met kaneel, sperziebonen en lekker sausje. De afwas wordt gezamenlijk aangepakt en wat later blijft de harde kern bij het kampvuur achter. Morgenvroeg op, de truck vertrekt om 5:25 en wacht niet op mensen die te laat uit hun bed komen.

jolanda

mooi verhaal