Van Kaapstad naar de Victoriawatervallen

Als je wiegje verkeerd staat.

Joepi haalt ons vandaag op voor een townshiptour. We gaan vandaag met 7 man op pad. We doen als eerste de Bo Kaap wijk aan. Dit is een moslimwijk met fel gekleurde woningen. We klikken heel wat foto's weg van deze leuke straatjes met veel planten met bloemen die net zo fel gekleurd zijn als de huizen.Via district 6 komen we aan bij een van de vele townships.Daar worden we rondgeleid door Daniel een local uit deze buurt. We kijken wat in de buitenste rand van het township. We bezoeken een cultureel centrum waar kunstenaars verschillend soort werk aan ons laten zien. Aan het centrum zit ook een naaischool vast waar een aantal dames les hadden.We zien verder verschillende soorten opvang voor jong en oud.Huisjes in de townships hebben nummers, waardoor ze op een wachtrij staan voor een vaste woning. Als ze dat toegewezen krijgen wordt het huidige hutje afgebroken. Maar de planken die overblijven worden weer gebruikt door de volgende. Soort van vicieuze cirkel dus.

De middag hebben we ter vrije besteding. We lopen naar het waterfront en komen in de wereld van diegene waar hun wiegje op een betere plek stond. We sluiten deze laatste avond in Kaapstad af met Boboti. Het beroemde Zuid Afrikaanse gerecht.