Van Kaapstad naar de Victoriawatervallen

Pinguins op de Kaap

Op dag 4 staat Kaap de Goede Hoop op het programma.We vertrekken met de hele groep in een busje waar Joepi onze chauffeur ons de hele dag op touw mee neemt.

Joepi blijkt een vriendelijke vlot Afrikaans babbelend man te zijn. We zullen veel nieuwe Afrikaanse woorden leren vandaag.Na verschillende fotostops komen we aan in de haven van Houtbaai. Na een half uurtje wachten kunnen we mee met een boot naar een eiland met zeehonden.Snel buiten de haven zien we de Kelpvelden die schitteren in de zon. Even verder zien we de zeehonden liggen en spelen rondom een eiland.Kwartiertje gekeken naar dit speelse gebeuren tuffen we weer naar de haven.We vervolgen de weg met de Atlantische oceaan aan onze rechterhand. De weg stopt onderaan een berg met een vuurtoren. We gebruiken een heisbakkie voor het eerste stuk en klimmen daarna de rest met de benenwagen omhoog naar Cape Point.

Te voet dalen we af naar de parkeerplaats vanwaar we verder een wandeling maken van een half uurtje naar Cape of Good Hope. Tijd voor een bakkie koffie. We komen aan in uitspanning waar het gezellig druk is met hele families, want het is Moederdag. Een feest wat hier in de moederstad flink gevierd worden. Onderweg worden de moeders regelmatig gefeliciteerd met moedersdag. Met thee en appeltaart van oma kunnen we er weer een tijd op teren. We rijden de kaap weer omhoog,maar dan aan de Indische Oceaankant. Om 3 uur nemen we een verlate lunch. We kiezen voor vis nu we nog aan de waterkant zijn. Onze laatste stop is bij een pinguïn kolonie. Het blijven grappige beestjes. Er was ook veel jong spul te zien. Nesten lagen verscholen in de bosjes waaruit regelmatig ezelachtige geluiden kwamen. We zijn van 8 tot half 7 op pad geweest en laat geluncht. Het avondmaal wordt een klein hapje. We zitten gezellig met 6 man aan de dis en belanden ook nog even in een tent waar een Jazzbandje speelt.

Jacqueline ???? ????

Lekker bezig wereld reizigers