Van Kaapstad naar de Victoriawatervallen

Vis aan de waterkant

Dag 3 is de dag dat we de rest van het gezelschap gaan ontmoeten. Dit is echter s'avonds tegen tien uur. We gaan daar niet op wachten, we zijn nu eenmaal in Kaapstad en dat zullen we weten. Het is mooi weer en dat wordt in het kantoor van de hopon-hopoff bevestigd, de cablecar is open !! Kaartjes gekocht en de bus in richting Tafelberg, want daar gaat de cablecar heen. Mooie rit naar boven en daar blijkt dat we niet de enige zijn die naar boven willen.Wachttijd is ongeveer een uur, we doden de tijd met babbelen met andere toeristen en om ons heen kijken. Uiteindelijk staan we dan toch voor de ingang van de kabelbaan.De rit naar boven is spectaculair, je gaat, weliswaar gladjes, maar wel erg stijl omhoog. Boven valt de drukte mee, het plateau is vrij groot en de mensen verspreiden zich vrij snel.De uitzichten zijn immens, natuur is en blijft een overweldigend iets. We genieten van de diverse uit/overzichten van Kaapstad en de oceanen.We hebben het hier over de Atlantische en de Indische oceaan. Na enkel uurtjes beginnen de uitzichten toch te gewennen en vertrekken we weer naar beneden.

Volgende stop is Waterfront, de oude haven is gerestyled, dus leuke winkeltjes, restaurants, musea's en optredens. We wandelen door een hal met kleine winkeltjes bevolkt door handwerkslieden.Dit is echt leuk spul en ziet er beter uit dan de eenheidsworstproducten op de marktkramen. Eindigend aan de waterkant met een stoofpotje met vis met daarbij een mooie fles chardonnay is een mooie afsluiting voor deze dag.

Eenmaal terug in het hotel lummelen wat rond tot dat de groep reisgezellen rond elf uur arriveren. Handjes geschud en afspraken voor de komende dagen gemaakt.

Anita

Wat gaaf dat het gelukt is om de tocht naar de Tafelberg te maken en van het uitzicht te genieten. Verder klinkt het helemaal als een heerlijke vakantiedag!