Van Kaapstad naar de Victoriawatervallen

Dagje onderweg

Wat valt er te vertellen over een reisdag ?

In verband met met problemen met security op schiphol extra vroeg van huis gegaan.

Wekker op 5:45 en omstreeks 6:15 richting Schiphol, Michiel brengt ons weg.

Op Schiphol lopen we dus in record tempo door incheck en security.

We zijn veroordeeld tot 3 uur wachten tot het vliegtuig om 10:00 vertrekt.

De tijd doden we met lezen, koffie en rondslenteren.

Eindelijk in het vliegtuig 2 verrassingen.

1: het blijft angstwekkend leeg, we hebben dus minimaal 3 stoelen met z'n tweeën.

2: er zijn twee passagiers die wel ingecheckt hebben, maar niet zijn komen opdagen.

ergo, een stukje vertraging omdat hun bagage uit het ruim gehaald moet worden.

Uiteindelijk valt dat mee, en zo'n 10 minuten later stijgen we op.

Wat valt op aan de vlucht naar Kaapstad ?

Er zitten stopcontacten bij de stoelen, ik kan dus nog een tijdje met mijn laptop aan de slag.

Entertainmentcenter heeft USB aansluiting. USB sticks werken, een USB drive is teveel van het goede.

Eten, pasta or chicken, is best wel smakelijk. De cognac bij de koffie ook ;>).

We zijn al snel halverwege de Middellandse zee en moeten dan nog bijna 10 uur.

Wat is Afrika dan eigenlijk een lang continent. Onderweg turbulentie (bergketens) ,woestijnen, slaap en eten.

Uiteindelijk zijn we in Kaapstad, het vervoer naar het hotel laat nog heel even op zich wachten.

Anneke heeft de vlucht weliswaar doorgegeven, maar had er een 3 kwartier bijgeteld in verband met douane en bagage.

Dat ging echter ook in een record tempo, ondanks het feit dat Anna nog een Zuid-Afrikaans paspoort vond in het toilet, dat natuurlijk bij het bevoegd gezag afgegeven moest worden.

Rit naar het hotel geschiedt in het donker, het hotel ligt midden in het oude centrum en is afgesloten.

De slagboom gaat open en security begeleidt ons het hotel binnen.

Onvoorstelbaar dat hier morgenochtend een bruisende markt is.

We checken in, kamer is aan de kleine kant, maar schoon. We slapen hier slechts twee nachten en zullen voornamelijk niet in die kamer zijn. WE gaan dat redden denk ik zomaar.

Welterusten vanuit Kaapstad, wij gaan de binnenkant van onze ogen bekijken